Har du några frågor innan du färdigställer ditt köp? Kontakta oss, så svarar vi dig så snart vi kan.
Icebug har en egen butik på Södra Larmgatan 9 i Göteborg. Vi samarbetar även med många återförsäljare.
Vi försöker att i så stor mån som möjligt se till att det i produktinformationen framgår om skon är mindre eller större i storleken än standard. De flesta av våra läster står märkta antingen som medium (normal) eller narrow (smal).
När du lagt din order får du en e-post som bekräftelse. När ordern sedan packats på lagret för leverans får du ytterligare en e-post med spårningsnummer för att följa din sändning.
Kontakta oss så fort som möjligt eller ring oss på 031-817090 (knappval 2).
Telefontider: 10-15 mån-fre. Stängt mellan 11-12:30 mån, ons och fre.
Vi svarar på mail så fort vi kan.
Vi kan tyvärr inte byta artiklar på en order som är bekräftad, så dubbelkolla att du beställt rätt innan betalning!
Vi använder oss av Klarna Checkout och erbjuder olika betalsätt som kortbetalning, Swish eller betalning på faktura.
För mer information se våra köpvillkor för våra olika betalningsalternativ.
Vi skickar våra paket inom Sverige med PostNord eller Budbee. Vilket alternativ som erbjuds är beroende av ditt postnummer. Leveranser med PostNord skickas till ditt närmaste ombud för uthämtning. Leveranser med Budbee levereras fram till din dörr. Vid leveranser utanför Sverige varierar valet av fraktbolag.
Fraktavgiften kostar 60 kr för PostNord och tillkommer på alla beställningar under 1000 kr. Vid beställningar över 1000 kr bjuder vi på fraktavgiften med PostNord. Fraktavgiften för Budbee börjar på 49 kr. För beställningar över 6000 kr är avgiften 99 kr.
Vi har ingen specifik garantitid utan vi följer Allmänna Reklamationsnämndens riktlinjer.
För mer information se ARNs hemsida eller våra köpvillkor för vad som gäller angående garantin.
Normal leveranstid är 2-5 arbetsdagar.
Då du ångrat ditt köp ansvarar du för att varan kommer fram till oss oskadad. Efter godkänd retur görs en återbetalning av de varor du returnerat. Återbetalning sker inom 7 dagar från det att vi mottagit och godkänt din retur, via det betalsätt du valde då beställningen gjordes. Ångerrätt gäller endast om varan är oanvänd.
Gör följande:
Stoppa skorna i originalförpackningen som du placerar i påsen. Varan ska vara i det skick den var när du fick den. Alla lappar skall sitta kvar på varorna och ligga i sin kartong om sådan fanns. Har du inte påsen kvar kan du använda en annan slitstark påse.
a) BUDBEE - Boka en upphämtning via länken du fått innan leverans. (Ingen returetikett behövs)
b) POSTNORD - Klistra returetiketten du fick med leveransen på ytteremballaget. Tänk på att inga gamla frakthandlingar får vara synliga. Lämna sedan in paketet på ditt närmsta PostNord-ombud.
OBS – fäst aldrig returetiketten direkt på skolådan. Lådan måste vara skyddad när du skickar tillbaka den.
Du som kund ansvarar för returen till oss. Var noga med att bifoga ett korrekt ifyllt returformulär. Använder du inte vår förbetalda retursedel så står du som kund själv för alla kostnader som eventuellt uppstår i samband med returen.
Tejpa igen påsen ordentligt.
Fäst den returetikett du fick med leveransen över den ursprungliga adressetiketten om du använder påsen eller på ett väl synligt ställe om du använder egen påse.
Var noga med att bifoga ett korrekt ifyllt returformulär.
Lämna returen till ditt närmaste ombud. Använder du inte det förbetalda transportsättet så måste paketet skickas direkt till lagret - inte till ett ombud. Retursändningar till ombud hämtas inte ut. Används annat transportsätt så ansvarar du som kund för sändningen och står själv för alla kostnader som eventuellt uppstår.
Kollit skickas till:
Icebug C/O Storex
Sörredsvägen 105
(infart via John Bunyans väg 5)
418 78 Göteborg
För mer information se våra allmänna köpvillkor.
Ja, du kan ångra ditt köp. Se våra köpvillkor för mer information om ångerrätt.
Det är väldigt enkelt att genomföra ett byte. Det enda du behöver göra är följande:
Lägg en ny beställning på den vara du vill byta till i webshoppen idag. Dina nya skor kommer till dig inom 2-5 arbetsdagar.
Följ instruktionerna ovan för att göra en retur.
Ange inga önskemål om byte i returpaketet. Den önskade varan kan vara slutsåld när ditt paket kommer fram till oss.
Återbetalning sker inom 7 dagar från det att vi mottagit och godkänt din retur, via det betalsätt du valde då beställningen gjordes. För mer information om vad en retur eller ett storleksbyte kostar se Icebugs köpvillkor.
Om du har valt betalningssättet faktura och redan betalat fakturan så kommer vi att meddela Klarna om din retur. Klarna tar i sin tur kontakt med dig så att du kan få dina pengar tillbaka. Har du frågor kring detta så går det naturligtvis bra att ringa Klarna direkt på 08-12012000.
Det tar omkring en vecka för din retur att komma till oss och behandlas. Så fort vi behandlat din retur så får du en bekräftelse via e-post från oss.
För att undvika en betalningspåminnelse från Klarna rekommenderar vi att du gör något av följande:
Betala hela din faktura. Vi återbetalar dig när returen godkänts.
Ring Klarna på 08-12012000 och be dem skjuta fram förfallodatumet på din faktura 10 dagar - kostnadsfritt.
Vid ytterligare frågor kontakta oss.
Reklamation för varor köpta i Icebugs webshop:
Vi hanterar varje ärende individuellt. Du har rätt att reklamera en produkt med tillverknings- och/eller materialfel eller fel som uppkommit på grund av normalt användande/slitage inom sex månader efter köpet. Om produkten inte har hanterats varsamt, eller fel har uppstått på grund av överdriven användning/överdrivet slitage, har du inte rätt att reklamera produkten.
Så här gör du för att reklamera en vara som är köpt via vår webshop:
1. Förklara kort hur felet/defekten har uppstått.
2. Ange ordernummer.
3. Ta fyra till fem bilder som kompletterar din skriftliga utsaga. Defekten måste vara väl synlig på åtminstone en av bilderna. Se till att produkten fotas både fram- och bakifrån, även sulorna skall synas.
4. Mejla bilderna till webshop@icebug.se Vi rekommenderar följande bildformat: JPEG, PNG eller PDF.
5. Vi ser över ditt ärende så fort som möjligt och kontaktar dig inom några dagar.
För mer information se våra försäljningsvillkor
Vad är BUGrip?
BUGrip är namnet på Icebugs greppteknologi. En BUGrip-sula är av en speciell gummiblandning och har 15-19 stycken integrerade ståldubbar.
Kan man springa/gå på asfalt med dubbar?
Dubbarnas utformning och valet av gummiblandning gör att dessa dubbar har en dynamisk funktion. De är oberoende av varandra och inte helt fixerade, utan pressas vid tryck inåt mot sulans yta. Dynamiken i kombination med karbidstålsförstärkningen gör att man kan gå/springa långa sträckor på asfalt, t.ex. vintertid då vägarna enbart är delvis snötäckta.
Produkter med BUGrip är inte avsedda för inomhusbruk eftersom de lämnar märken på trägolv och andra mjuka underlag. Vi har en överdragssula (overshoe) som man under kortare sträckor snabbt kan applicera utanpå dubbarna för att skydda känsliga underlag. För mer information om produkten klicka här.
Dubbarna som används i BUGrip-teknologin är förstärkta med en topp av karbidstål, för extra slitstyrka. Detta är samma material som används i dubbdäck på bilar så du kan utan problem gå eller springa långa sträckor på asfalt.
Välj det intervall som motsvarar din skostorlek. Har du t.ex. storlek 37 EUR så väljer du den overshoe som motsvarar 36-37,5 EUR. Skall Overshoe användas till springskor väljer man en storlek mindre än skon.
Nej, RB9X är gjort för att greppa bra på alla våta underlag (till exempel klippor). För hala vinterunderlag som is finns vår greppteknologi BUGrip.
Ljummet vatten och tvål. Använd en borste eller svamp för att borsta bort lera och smuts. Om innersulan är lös, tag då ur den när du torkar skorna så går det fortare.
Icebug